Nieuw in ons gebouw: BSO Hasselo

Geplaatst op 11 februari 2014 door Jort Mentink

20140211-213441.jpgNa een maandenlange verbouwing, was het op maandag 6 januari eindelijk zover; de opening van BSO Hasselo van het Kindercentrum.nl Twente in het scoutinggebouw.

Wij hebben de opening feestelijk gevierd met de kinderen van de BSO en hun ouders. Ook zijn er nog veel belangstellenden een kijkje komen nemen op de BSO. Er waren verschillende activiteiten voorbereid en voor de ouders / belangstellenden was er een kopje koffie of thee.

BSO Hasselo is geopend op maandag-, dinsdag- en donderdagmiddag vanaf 15.00 tot 18.30 uur. Wij halen de kinderen op van school en beginnen elke middag met wat het eten van wat fruit en lekker drinken. Tijdens dit moment kunnen de kinderen iets vertellen en gezellig met elkaar kletsen.

Lees meer onder de knip!

Daarna kunnen de kinderen kiezen of ze meedoen met een georganiseerde activiteit of dat ze vrij gaan spelen. Elke middag wordt er minstens één activiteit georganiseerd. Dit kan bijvoorbeeld creatief of sportief zijn, gezamenlijk spelletjes spelen of lekker buiten spelen.

We maken voor onze activiteiten gebruik van onze eigen groepsruimte, de aangrenzende ruimte van  het scoutinggebouw en het buitenterrein.

Wanneer de kinderen even geen zin hebben in een gezamenlijke activiteit is er nog genoeg te doen! Ze kunnen zelfstandig creatief bezig, bouwen met de LEGO en de Kapla, spelen aan de Playmobil-tafel of in het ‘winkeltje’, een spelletje spelen, een boekje lezen in de relaxruimte, buitenspelen en nog meer.

Er zijn materialen voor kinderen in de leeftijd van 4 t/m 12 jaar en voor jongens en meisje. Kortom, voor ieder wat wils.

Maandelijks wordt er gewerkt met een thema waarop de activiteiten zijn afgestemd. Daarnaast is de BSO-ruimte op dit moment ingericht met diverse “jungle” accessoires / speelgoed, zoals knuffels en speelgoed wat met dit thema te maken heeft.

Voor meer informatie kunt u kijken op http://www.hetkindercentrum.nl of contact opnemen met ons kantoor via  twente@hetkindercentrum.nl. U mag ook natuurlijk een keertje komen kijken bij BSO Hasselo!

20140211-213423.jpg

20140211-213450.jpg