Informatie Explorers

Explorernieuwtjes

Over de Explorers

De jongeren van Scouting Hasselo in de leeftijd 15 tot 18 heten Explorers (voorheen Rowans/ Sherpa’s of RS). Bij deze speltak is het de bedoeling dat de jongeren zelf de opkomsten regelen en zelf programma’s maken. Deze opkomsten variëren van het maken van pionierobjecten tot geo-cachen en van een spelletjesavond tot een gezellige avond bij het kampvuur.

De afdeling bestaat niet alleen uit jongeren want er is ook begeleiding. De begeleiding geeft advies, coacht en stuurt de afdeling (zoals een groep Explorers heet) aan.

Opkomsten worden gedraaid op de vrijdagavond van 21:00 uur tot 23:00 uur.

Lijkt het jou gezellig om ook eens een keer mee te draaien om te kijken wat wij als afdeling zo al doen, dan ben je van harte welkom. Laat ons dan even weten dat je wilt komen op onderstaand mailadres:
explorers@scoutinghasselo.nl

Voor vragen aan de begeleider kunt u contact opnemen met Maarten Noordanus:
maarten@scoutinghasselo.nl

Beleidsverklaring:

Als Explorer wil ik samen met anderen
de wereld om mij heen ontdekken
en meer leefbaar maken.
Met de inzet van mijn mogelijkheden
en met eerbied voor alles wat leeft
wil ik de kansen die ik krijg benutten.
Ik probeer zo goed mogelijk om te gaan
met de middelen die mij ter beschikking staan
en ik respecteer mijzelf en anderen.