Informatie Scouts

Scoutsnieuwtjes

Nieuw seizoen!

Geplaatst op 11 oktober 2019 door Roosmarijn Tijhuis

We zijn weer begonnen! Het scoutingseizoen is weer van start gegaan. De eerste 3 opkomsten zijn geweest. Tijd om een stukje op de website te zetten om jullie te laten zien wat de Scouts hebben gedaan.

De afgelopen opkomst was de PL-opkomst. Dit houdt in dat de ploegleiders een opkomst mogen bedenken. Het leek de PL’s leuk om een schommel te pionieren. Daarna hebben de Scouts vuur gemaakt en bij het kampvuur gezeten. Zie de foto’s voor het geslaagde resultaat!

Houthakken

Geplaatst op 5 juli 2019 door Roosmarijn Tijhuis

Afgelopen opkomst zijn de Scouts heel druk geweest! Ze hebben flink wat hout gehakt. Uiteraard is er vooraf een goede uitleg gegeven over hoe je de houtbijl moet vasthouden en hoe je veilig hout hakt. We kunnen weer een tijdje vooruit met al het hout. Dennis, Mart en Rick bedankt voor het helpen bij de opkomst!

Regionale Scouting Wedstrijd

Geplaatst op 10 juni 2019 door Roosmarijn Tijhuis

In het weekend van 17 t/m 19 mei was het weer zover, de RSW. Tijdens dit weekend konden de Scouts bewijzen dat zij een ticket verdienen om door te gaan naar de LSW.

En dat is ze gelukt! De Scouts zijn geëindigd op een hele mooie 5’de plek, dit betekent dat ze door zijn naar de LSW in Baarn. De Scouts omschreven het als het mooiste kamp dat ze ooit hebben gehad. Wij zijn trots op jullie!

Scouts opkomst

Geplaatst op 15 mei 2019 door Roosmarijn Tijhuis

Afgelopen week (9 mei) een erg leuke opkomst gehad!

De Scouts hebben een groot spel gespeeld dat een mix was van Colonisten van Catan en het havenspel. Het doel van het spel was om zoveel mogelijk grondstoffen te verzamelen om dorpen en steden te bouwen. Bij verschillende havens in de buurt van de blokhut konden de Scouts bijvoorbeeld hout, graan of steen verzamelen. Hier moesten ze uiteraard wel een opdrachtje voor doen. Bij de ene haven werd er een knoop gemaakt, er is LINGO gespeeld en er werd met houten palen geworpen. Dit alles om zo snel mogelijk een dorp te bouwen. De groep die het grootste dorp heeft gemaakt heeft gewonnen. Het spel is gewonnen door de groep die dit jaar meedoet aan de RSW!

Opkomst 4 april

Geplaatst op 7 april 2019 door Roosmarijn Tijhuis

Tijdens de afgelopen opkomst zijn de Scouts weer bezig geweest om de RSW voor te bereiden. De Scouts die meedoen met de RSW hebben thema materiaal gemaakt. De overige Scouts zijn ook creatief bezig geweest… Ze hebben elkaar nageschilderd. Zie de foto’s voor het resultaat.

RSW voorbereidingen

Geplaatst op 7 april 2019 door Roosmarijn Tijhuis

Met de Scouts zijn we druk bezig om de RSW voor te bereiden. We hebben dit jaar één club met erg gemotiveerde Scouts die mee willen doen! Hierbij een aantal foto’s.

Stad opkomst

Geplaatst op 31 januari 2019 door Roosmarijn Tijhuis

Hierbij een aantal foto’s van de stad opkomst met de Scouts, inclusief warme chocolademelk! 😀

Nieuw seizoen

Geplaatst op 5 oktober 2018 door Roosmarijn Tijhuis

Het scoutingseizoen is van start gegaan! We hebben er alweer drie opkomsten opzitten waarin de scouts al van alles hebben ondernomen. Zo hebben ze geocaches in Deurningen gezocht, en daar is ook heel wat gevonden! En afgelopen opkomst hebben de scouts een katapult gepionierd.

Ook zijn er vier nieuwe scouts overgevlogen vanaf de Welpen. Matthijs, Erin, Ninah en Lieke, welkom bij de Scouts! Volgende week donderdag zal de installatie plaatsvinden, waar familie ook voor is uitgenodigd. Foto’s volgen!

RSW 2018

Geplaatst op 23 april 2018 door Roosmarijn Tijhuis

Afgelopen weekend was het weer zo ver… de RSW van 2018! Dit jaar was het thema ‘Star Wars, The empire wants you!’ Van te voren waren de scouts al druk met themamateriaal maken, het bedenken van een originele groepsnaam en natuurlijk het pionieren.

Van onze groep hebben acht scouts (allemaal voor het eerst!) meegedaan, verdeeld over 2 patrouilles. In totaal deden er 29 patrouilles, van 14 verschillende scoutingverenigingen uit heel Twente mee.

Het programma bestond uit een hike, het spelen van vele spellen en ’s avonds zelf koken. Ondertussen werden de scouts op alle onderdelen beoordeeld met punten. De scouts kregen bijvoorbeeld punten voor hun zelfgemaakte eten, de spellen en voor hoe strak ze hun tent hadden opgezet.

Onze scouts zijn geëindigd met een mooie 21’ste en 22’ste plek! Daarbij gaf iedereen aan dat ze volgend jaar weer mee willen doen. Een goed teken!

Voor foto’s, zie het Facebook account van RSW Twenteland.