Informatie Scouts

Scouts| EHBO

Geplaatst op 3 februari 2016 door Dennis de Jong

Hallo Hallo!

Afgelopen opkomst hebben we EHBO les gehad van Marieke. Marieke is leiding geweest van de scouts! We hebben haar gevraagd of ze het leuk zou vinden om de scouts basisbeginselen van de EHBO te leren, zelf werkt ze namelijk als verpleegster op de Intensive Care, kennis genoeg dus.

Het was een zeer leerzame opkomst, we hebben verschillende grepen geleerd die je zoal nodig kunt hebben bij een ongeval of bepaalde situaties. Over een paar weken komt ze terug met meer stof om te leren en daar zit dan meteen ook een kleine demonstratie aan vast zodat de scouts kunnen laten zien wat ze nu precies geleerd hebben. Dit alles is voor een insigne! Wil je meer te weten komen over insignes, ga dan eens naar deze site: https://www.scouting.nl/spel/scouts/insignes .

Wij willen Marieke bedanken voor de toffe en leerzame opkomst en tot over een paar weken!

Gegroet,

De leiding.