Gorilla 2013

Geplaatst op 13 maart 2013 door Matthijs Wernink

OLYMPUS DIGITAL CAMERAWe hebben er weer maanden naar uitgekeken, de spanning kwam dichterbij en afgelopen weekend was het dan weer zover! De Gorilla 2013!

De wat??? Ja, de Gorilla! Voor de onwetende lezers onder ons: de van Dale verteld ons dat het een mensaap is die wel tot 2 meter hoog kan worden,maar bij scouting Hasselo heeft het nog een betekenis.

De gorilla is een tocht voor scouts, explorers en andere fanatiekelingen (alle ouders en vriendjes/vriendinnen van de deelnemers waren van harte welkom) die ’s avonds en een deel van de nacht een uitgezette tocht lopen met een groepje.Tijdens het lopen is het de bedoeling om niet gespot te worden door de gorilla’s die over het parcour lopen. Als zij je wel afschijnen krijg je een handtekening,wat minpunten betekend. Het groepje dat zo snel mogelijk en met zo weinig mogelijk handtekeningen aan de finish verschijnt strijkt met de eer en een mooie prijs natuurlijk: slagroomtaart als ontbijt.

Dit alles werd georganiseerd door de stam.

Afgelopen zaterdag overdag zat het helaas niet mee met het weer, het bleef maar regenen. En tijdens de tocht hebben we erg veel geluk gehad, het regende nog nauwelijks, af en toe een bui.De regen had wel voor extra uitdagingen gezorgd: het had zo hard geplensd overdag dat de uitgezette route (gemarkeerd met glow in the dark tape) van een kruispunt was afgeregend,waardoor er wat vertraging was bij de groepjes.

Een tweede uitdaging lag bij de gorilla’s die over de route gingen. Het was nogal slipperig, en een enkele auto bleef daarom steken (en de autowasstraat was zeker ook nodig nadien). Maar met de groepjes ging het ontzettend goed. Vooral het eerste groepje van de scouts ging supersnel.

De Explorers daarentegen waren zo goed aan het opletten dat ze bij elk geluid/verdachte schim weer wegdoken. Dit schoot voor geen enkele meter op. Uiteindelijk was het een close call: Scouts 1 ging snel, maar scouts 2 had minder handtekeningen, waardoor scouts 2 de overwinning en de eer voor deze tocht in zn zak kon steken.

Er deed nog een groep voor spek en bonen mee: zij hadden al zoveel oefening gehad dat de toch geen uitdaging meer was, maar een leuk tijdverdrijf: dit was het groepje van de vadervan Sander samen met Megan en Nienke van de stam. Bij deze hebben ze ook een eervolle vermelding.

Al met al was de Gorilla ook dit jaar een succes, bij deze willen we namens de stam ook iedereen bedanken die dit mede mogelijk hebben gemaakt en we hopen dat alle deelnemers volgend jaar ook weer mee doen en natuurlijk als je nog niet hebt meegedaan en het lijkt je wat, dan bij deze de uitnodiging!

Hier vind je natuurlijk de foto’s!

Groeten,

De stam

De stamOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA