Welkom bij Scouting Hasselo

7558 LS Hengelo

Opkomsten afgelast

Geplaatst op 12 maart 2020 door Thymo van Beers

UPDATE 23-3: In verband met de vernieuwde maatregelen zullen de opkomsten tot 1 juni niet doorgaan. Zodra er verdere ontwikkelingen zijn wordt dit bericht geupdatet.

Vandaag heeft Scouting Nederland haar advies aangescherpt wat betreft de opkomsten van onze Scoutinggroep in relatie tot het coronavirus. Scouting Nederland adviseert alle Scoutinggroepen om de opkomsten en kampen tot en met 1 juni niet door te laten gaan.
In het Scoutingspel vindt veel fysiek contact plaats, met dit besluit sluiten we aan bij het advies van het kabinet om sociale contacten in het algemeen sterk te beperken. Hiermee nemen wij onze maatschappelijke verantwoordelijkheid als vereniging.
Scouting Hasselo volgt het advies van Scouting Nederland. Dat betekent dat de opkomsten en andere scoutingactiviteiten die de komende weken, tot 1 juni gepland stonden NIET doorgaan.
We zullen u zodra er meer informatie is, informeren over de opkomsten en activiteiten die hierna volgen.
Mocht u vragen hebben over Scouting en het coronavirus kunt u op de website van Scouting Nederland meer informatie vinden: https://www.scouting.nl/…/1856-vragen-en-antwoorden-over-sc….

Mocht u verder nog vragen hebben naar aanleiding van dit besluit dan beantwoorden wij deze graag. Hiervoor kunt u terecht door een mail te sturen naar info@scoutinghasselo.nl of door contact op te nemen met de leiding.