Informatie Explorers

Explorernieuwtjes

Gorilla

Geplaatst op 10 maart 2013 door Dennis Hiemstra

En 1van de tofste kampen van het jaar is dit weekend alweer geweest.

De gorilla van scouting hasselo . Bij dit kamp is het de bedoeling om een route te lopen zonder opgemerkt door de ” gorilla’s” .
als je gezien wordt , word je afgeschenen en krijg je een handtekeningen. De bedoeling is om zo min mogelijk handtekeningen te krijgen en snelste tijd neer te zetten.
Ter voorbereiding hebben we vrijdag op de opkomst een camouflagepak gemaakt. Dit deden we met camouflagenetten

De gorilla was erg leuk.  We begonnen rond half 10 op een plek waar we met de auto gebracht werden. We begonnen te lopen maar er kwamen  veel auto’s langs. De helft bleek niet van de leiding te zijn , maar dat wisten we tijdens het lopen natuurlijk niet. We hebben daardoor veel tijd verloren door ons te verstoppen voor de auto’s. We zijn niet vaak gezien. Iedereen is 1x afgeschenen .
behalve dennis hiemstra en ivo die zijn 2x afgeschenen . Uiteindelijk na een lange tocht kwamen we rond 3 uur ’s nachts weer terug op de blokhut.   Snel omkleden en dan eventjes lekker tijd voor soep en knakworst 🙂 .

Rond 4 uur maar gaan slapen.
De volgende ochtend vroeg op , ontbijten en opruimen. 10 uur was de gorilla afgelopen en gingen de meesten naar huis.

Het was een geweldig kamp.

Foto’s komen later