Informatie Scouts

Scoutsnieuwtjes

Jota 2012

Geplaatst op 23 oktober 2012 door Matthijs Wernink

Het was dit jaar weer zover, de Jota-Joti  2012 was er weer! Ook scouting Hasselo heeft hier natuurlijk weer aan meegedaan. In het weekend van 19 tot en met 21 oktober was onze scouting groep volop actief met de jota-joti.

Vrijdag zijn we begonnen met de opbouw. De apparatuur van onze zendamateurs Martin en Paul werd geïnstalleerd, er werd een hoek ingericht om met zijn allen even te kunnen chillen, buiten de activiteiten om, en er zijn boodschappen gedaan voor het weekend. De voorbereidingen waren getroffen, we konden beginnen! De opening van de jota-joti was om 22:00 waarbij de stam, explorers en de zendamateurs aanwezig waren.

Zaterdag morgen om half 11 kwamen de bevers en welpen om zich te gaan bezig houden met de jota-joti activiteiten van dit jaar. Ze werden in groepjes opgedeeld en hebben aan activiteiten meegedaan als het blind doolhof, zenden (contact leggen met andere groepen), het vlaggenspel, morse code en nog veel meer. Alles stond in het teken van communicatie, want daar gaat het om gedurende de jota-joti.  Om drie uur kwam de scouts en de explorers, zij hebben door middel van solderen een digitale dobbelsteen gemaakt, en na het heerlijke eten een communicatie tocht gelopen door Hengelo en omstreken.

Zondag was het al weer tijd voor de sluiting en de afbraak. Volgend jaar weer!

Het was een geslaagde jota-joti! Bedankt allemaal.