Informatie Scouts

Scoutsnieuwtjes

Winterhike 2013

Geplaatst op 22 februari 2013 door Megan Vennegoor

16 en 17 februari 2013 hebben de scouts de winterhike gelopen. Dit jaar werd hij gelopen op de holterberg. Ze hebben intotaal 27 kilometer gelopen.

Klaar om te beginnen. Nu nog enthousiast!

Rond half 11 waren de jongeren van start gegaan op de parkeerplaats (tevens de post plek). Ze kregen de eerste route techniek (kruispunten route) en begonnen aan hun eerst lus. Ongeveer 2.5 uur later kwamen ze aan op de post. 2 kinderen zonder rugtas en 2 met 2 rugtassen. de tassen bleken toch iets te zwaar te zijn dus naar wat extra afstellen en bij sommigen wat uit de tas te hebben gehaald konden ze weer verder.

knakworst warm maken op waxine lichtjes.

het was inmiddel lunch tijd en de kinderen kregen van ons knakworst en 3 waxine lichtjes. Deze mochten ze hierop zelf warm maken. Na wat gegeten te hebben en de post (kompasschieten en vlag seinen) te hebben uitgevoert konden ze beginnen aan de 2e lus. deze moesten ze lopen aan de hand van een strippenkaart. Ook hier hebben ze ongeveer 2.5 uur over gedaan. Na de 2e lus moesten ze nog een klein stukje van de Holtenberg af lopen voordat ze werden opgepikt met de auto om naar de blokhut gebracht te worden.

kompas schieten en vlag seinen.

Eenmaal op de blokhut aangekomen kreeg de leiding een aantal verbaasde gezichten en de uitspraak ”moeten we zelf nog koken?” Ja, ze moesten zelf nog pasta koken. Na het koken afwassen, een potje weerwolven van wakkerdam en dan naar bed want morgen gaat de wekker weer vroeg.

Hmmmmmm lekker pasta!

De volgende dag eerst lekker gezamelijk ontbijten, de blokhut opruimen en schoonmaken. Daarna weer klaarstaan voor de volgende tocht. Ze werden met de auto naar het start punt gebracht en moesten daar eerst het coördinaat van post 1 uitzetten op de kaart. Dat eenmaal gedaan konden ze op pad. Ongeveer 2 uur later kwamen de jongeren aan bij de post waar ze van de leiding een oleaat kregen met daarop het eindpunt. Het punt was snel gevonden en gingen gauw weer op pad.

Na één keer verkeerd lopen (ze wouden nog wat extra kilometers maken) kwamen ze dan

hehe 27 kilometer gelopen wij zijn moe!

eindelijk om 3 uur aan op het eindpunt. Gelukkig stonden de ouders te wachten en konden ze gelijk naar huis. Al met al was het een zware maar zeer geslaagde winterhike!