Informatie Scouts

Scoutsnieuwtjes

RSW 2018

Geplaatst op 23 april 2018 door Roosmarijn Tijhuis

Afgelopen weekend was het weer zo ver… de RSW van 2018! Dit jaar was het thema ‘Star Wars, The empire wants you!’ Van te voren waren de scouts al druk met themamateriaal maken, het bedenken van een originele groepsnaam en natuurlijk het pionieren.

Van onze groep hebben acht scouts (allemaal voor het eerst!) meegedaan, verdeeld over 2 patrouilles. In totaal deden er 29 patrouilles, van 14 verschillende scoutingverenigingen uit heel Twente mee.

Het programma bestond uit een hike, het spelen van vele spellen en ’s avonds zelf koken. Ondertussen werden de scouts op alle onderdelen beoordeeld met punten. De scouts kregen bijvoorbeeld punten voor hun zelfgemaakte eten, de spellen en voor hoe strak ze hun tent hadden opgezet.

Onze scouts zijn geëindigd met een mooie 21’ste en 22’ste plek! Daarbij gaf iedereen aan dat ze volgend jaar weer mee willen doen. Een goed teken!

Voor foto’s, zie het Facebook account van RSW Twenteland.