Informatie Welpen

Welpennieuwtjes

Welpen | zomerkamp 2013 – Dag 6

Geplaatst op 19 augustus 2013 door Dennis Hiemstra

Het is alweer voorbij, zomerkamp 2013. Na 5 leuke, gezellige, avontuurlijke dagen is het eind weer gekomen. Om 9 uur zaten we al aan het ontbijt, dat is redelijk vroeg als je bedenkt dat iedereen nog geen half uur wakker was. Het mooiste aan het laatste ontbijt is dat alles op moet, dus pak maar 6 boterhammen doe overal maar iets op en leg ze opelkaar. Zo zag je de gekste creaties voorbij komen, sommigen deden zelfs een hele jampot op hun boterham. De laatste glazen melk werden weggedronken, en dan snel naar boven de slaapzaal opruimen.

De kinderen laten hun luchtbed leeglopen en vouwen de slaapzak weer in. De leiding is begonnen met het in pakken van de aanhanger, er gaat nog best veel op zo’n zomerkamp mee, als je dan ziet wat je allemaal wel niet inpakt. Het vuur was de vorige dag zo groot dat het nog steeds aanstond, dus daar hebben we mooi de laatste restjes hout in kunnen gooien. Nadat de laatste kinderen beneden waren, hebben we nog even de laatste prulletjes van de grond gehaald. Bij scouting hasselo laten we de blokhut netter achter dan de blokhut bij aankomst.
Om 11 waren alle ouders er, alle kinderen waren weer heel blij om hun ouders weer te zien, even een praatje gemaakt en sluiten. De kinderen waren 1 voor 1 moe en schor, dus de sluiting was niet bepaald hard. Snel afscheid genomen van de kinderen en ouders. Snel verder met opruimen.
De aanhanger was snel ingepakt dus de leiding kon ook tegen half 1 weg. Aangekomen bij de blokhut alles uitgepakt en schoongemaakt, de leiding was ook erg moe dus die konden ook mooi naar huis.
Wij als leiding hopen dat jullie welpen het erg naar jullie zin hebben gehad op zomerkamp 2013.