Informatie Welpen

Welpen| Zomerkamp Zondag

Geplaatst op 11 augustus 2014 door Niek Evers

Goedemiddag!

Op zondag 10 augustus is ons Zomerkamp dan toch echt begonnen! Alle Welpen en leiding hadden er zoveel zin in dan ze bijna niet konden wachten tot het dan echt begon! Één van de Welpen vroeg zich zelfs af waarom de scouts op zondag eerder op kamp mochten dan de Welpen!!??!!

Rond drie uur verzamelden allen Welpen op het scoutingterrein van de Witte Wieven in Lochem. Na een lekkere kop koffie, of beter gezegd ranja en een koekje werd er geopend. Bij de opening hebben Nathan en Stephanie de vlag gehesen waarbij het kamp dan toch echt begonnen was. Na de opening hebben de Welpen een verkenningsronde gelopen over het terrein om te kijken waar ze wel en niet mochten komen en zijn de bedden opgemaakt.

Na lang wachten werd dan eindelijk het thema Robin Hood uitgelegd. Robin Hood heeft ons een brief geschreven, in deze brief stond onder andere dat hij gevangen is genomen door de koning. Hij vroeg de Welpen te helpen om hem te bevrijden door middel van een training die Robin Hood voor hen heeft bedacht. We verwachten elke dag een brief van Robin Hood waarin hij verteld of hij meer informatie heeft over de plek waar hij gevangen zit. De helpers (de leiding) van Robin Hood helpen de kinderen bij het goed uitvoeren van de training, en bij het helpen van Robin Hood.

Plotseling begon het heftig te regenen en moesten de Welpen “helaas” naar binnen toe. Maar niet getreurd, er waren genoeg spellen en stripboekjes van Donald Duck om iedereen te vermaken. Voor het eten kon iedereen nog even snel naar buiten toe, waarna de leiding rustig kon beginnen met koken, lekkere macaroni!! Na een gezellig kampvuur en een spannend olie lampen sluipspel, waar de Welpen punten konden verdienen, zijn we gaan slapen.

Het was, ondanks de regen, een geslaagde eerste dag!

Groetjes,

De Leiding