Informatie Welpen

Welpennieuwtjes

Het grote Sherlock Holmes Mysterie

Geplaatst op 13 april 2015 door Dennis Hiemstra

Afgelopen weekend was het weer zo ver. Het voorjaarskamp van de welpen van Scouting Hasselo vond weer plaats. Tijdens dit weekend hebben we kennis gemaakt met mister Holmes junior, mister Grey , Mister and Misses Newman en John Black. Deze mensen waren allemaal familieleden en vrienden van Sherlock Holmes. Sherlock had gevraagd aan hun of zij samen met de welpen zijn mysterie op konden lossen en dat hebben ze geprobeerd. Sherlock Holmes was namelijk het koffertje met onzichtbaarheidsserum kwijtgeraakt en toen hij hem terugvond was de code veranderd.

Aan het begin moesten er natuurlijk voorbereidingen getroffen worden voor het slapen, dus zijn we hier mee begonnen. Toen iedereen zijn/haar bed klaar had, had mister Grey een paar aparte papieren gevonden. We wisten niet wat deze inhielden, maar gelukkig wisten de welpen het wel. Het was een scoutinghike en deze moest gelopen worden om bepaalde objecten te vinden. De welpen waren er met z’n allen achter gekomen dat deze route op het Hulsbeek was en dat dat niet in de buurt was en daarom heeft mister Grey snel wat taxi’s gebeld. Gelukkig waren de ouders van de welpen bereid om op het laatste moment nog te rijden. Toen we aankwamen op het begin van deze zware route moesten we wel oppassen. We konden niet met z’n allen het pad betreden omdat dit anders opviel en dus moesten we in verschillende groepen gaan. Tijdens de hike zijn er objecten gevonden zoals een voetbal, een muts en een rol touw. Op de post moest natuurlijk even gecontroleerd worden of de welpen wel alles gevonden hadden en was het tijd voor wat te drinken, een snoepje en een appel voor onderweg.

wpid-wp-1428781198015.jpeg
Toen we terugkwamen was het tijd voor een stevige maaltijd en wij werden hierbij ondersteund door meneer Evers. Toen deze maaltijd voorbij was, moesten we erg snel weer aan de slag, want we moesten nog wel het mysterie oplossen. Er was een schurk genaamd mister x die bommen had verstopt in de omgevingen de welpen moesten proberen de bommen af te pakken en te ontmantelen. Helaas is er nog 1 bom afgegaan, maar de rest hebben de welpen voorkomen.
Deze achtervolging was zo heftig dat het wel tijd was om even uit te rusten bij het mooie kampvuur. Aangezien het nog erg vroeg was hebben we samen nog maar even een film van Inspector Gadget gekeken. Daarna was het alweer tijd om te gaan slapen.wpid-imag0826.jpg

De volgende morgen moesten we vroeg op, maar dit was geen probleem voor de welpen. Deze waren namelijk al hartstikke actief op de vroege ochtend. Eerst maar even een goed ontbijt nemen, om vervolgens verder te gaan met de laatste opdracht van het weekend. De welpen moesten verstopte buisjes vinden waar delen van een zin in zaten, maar als ze getikt werden moesten ze deze inleveren. Een paar quizvragen konden er voor zorgen dat de welpen deze buisjes terugkregen, maar er ook voor zorgen dat ze voorgoed weg waren. Uiteindelijke ontrafelden de welpen de volgende zin: ALS JE HET G0ED LEEST WEET JE HET CIJFER. Na een paar gekke oplossingen zoals : van WEET kan je TWEE maken,  zag toch iemand dat er iets niet klopte aan het woordje  G0ED en was het raadsel opgelost. Het laatste cijfer moest wel een 0 zijn. Bij alle spellen hadden ze al tips gekregen om tot de code te komen en zo kwamen we op 1970# . Toen we dit intypten bleek het te kloppen en hadden we het serum eindelijk te pakken, nu konden we het voorgoed vernietigen.

Het was een super avontuur en we willen iedereen bedanken voor zijn/haar aanwezigheid en inzet.

Met een mysterieuze groet,

De Welpenleiding