Welkom bij Scouting Hasselo

Jean Louis Pisuissestraat 46
7558 LS Hengelo

Scouting… wat is dat?
Ruim 100.000 jongens en meisjes in ons land zijn lid van Scouting. Samen met zo’n 20.000 kaderleden vormen zij de grootste jeugd- en jongerenvereniging van Nederland. Wereldwijd zijn er 32 miljoen Scouts in meer dan 160 landen.
Een afwisselende en plezierige vrijetijdsbesteding, dat is wat Scouting te bieden heeft.
Maar Scouting is meer: naarmate je als jeugdlid ouder wordt en je langer bij Scouting bent, neemt je zelfstandigheid toe; de begeleiding kan daardoor dus afnemen.
Scouts zijn altijd in actie met een avontuurlijk en veelzijdig programma, in een omgeving die dichtbij staat en waar je meer oog krijgt voor mens en maatschappij. Scouting werkt veel samen, in de grote groep, in een subgroep, met
leeftijdsgenoten en met leiding. Deze werkwijze van Scouting gaat uitvan het principe “leren door zelf te doen”. Scouting is voor de jeugd en jongeren een plaats om zichzelf te ontwikkelen.
Het grote verschil met een sportvereniging bijvoorbeeld zit hem in de variatie, en wat nog veel belangrijker is: bij Scouting win je elke week!

Wie zijn wij?
Ruim 1300 groepen door heel Nederland zijn aangesloten bij Scouting Nederland. Daar is Scouting Hasselo er één van.
Scouting Hasselo is opgericht in 1987. Elke week staan er dynamische en enthousiaste leidingteams klaar om creatieve, sportieve, maar bovenal verantwoorde activiteiten aan te bieden aan de verschillende leeftijdsgroepen.

Kwaliteit
Scouting Hasselo heeft de beschikking over een eigen moderne blokhut, centraal gelegen
in de Hasseler Es. Al onze leiding dient de door Scouting Nederland voorgeschreven
leidingcursussen te volgen. Bij ons wordt door de leiding tijdens activiteiten en kampen geen alcohol gedronken. Op deze manier kan deze verantwoordelijke functie goed worden uitgevoerd.

Wij dagen ook jou uit!
Dat Scouting Hasselo erg leuk is, is af te lezen aan het vele plezier dat de kinderen tijdens de activiteiten hebben. Kinderen die eenmaal lid zijn blijven vaak voor vele jaren bij Scouting Hasselo.

Wil je een keer komen kijken hoe leuk het is? Kijk dan op deze pagina!